18 Feb 2013

misteri

beberapa minggu lepas, no maxis aku ada dapat mesej misteri dari somebody yang tak ada dalam contact fonaku. dia hantar mesej dengan niat hendak mengejutkan aku bangun solat subuh sambil mengingatkan aku betapa pentingnya solat subuh. alhamdulillah ada jugak manusia begini di akhir zaman yang rajin berdakwah ni*insaf*. walaupun tak kenal, aku ucapkan tq dan aku anggap dia nak berdakwah dengan menghantar mesej secara rambang (positive thinking).

semalam pula dapat mesej dari orang yang sama tapi kat fon celcom pula. errr. tibe-tibe aku rasa scary hoho. ni bukan mesej rambang dah ni. mesej dia kali ni mengingatkan aku supaya membaca doa sebelum tido. erm, tapi aku tak tahu siapa makhluk Allah tu. adoii. mungkin dia mesej secara rambang lagi and kebetulan terkena kat no celcom aku pula. (once again, positive thinking wawawa). eh, kenapa ko tak tanya je siapa dia? ermmmmm haah kannn.. lantakla...

tu pasal mesej misteri. beberapa hari lepas pulak dapat panggilan daripada no private. aku angkat jelah sebab ingatkan orang maxis ke. rupenye orang duk promote apa ntah. dah lah paksa aku bagi no kad debit maybank aku. bila aku tak nak bagi, dia macam nak marah aku je. hanjeng sungguh laaa. yang aku pulak, agak lembap jugak pegi bagi no tu kat dia lepas kena desak (actually memang lembap pun sobsob TT_TT). kan best dia dapat lesapkan RM300 aku! hampeh! walaupun RM 300, tapi duit gak woiii bagi insan yang miskin harta seperti aku! then, aku nak call hotline no maybank, takde sekor manusia pun yang angkat. tido ke hape? aku ni dah lah nak block kad aku tu. ergh! geram betul la. esoknya, aku terus pergi maybank and buat kad baru. pekerja maybank tu suruh aku buat laporan polis sebab ni dah dikira kes penipuan. tapi.... malas la. kuikuikui.. nanti kena soal banyak-banyak. letih benor nak jawabnye ha. berbahagialah penjenayah tersebut sebab ada manusia pemalas macam aku.. cehhhh..

3 comments:

  1. awww..bakal suami kau kut tuu..heuheu



    hoi..aku rase time die tepon tu, kau kene santau kot..tu yg main bg je number.haish

    ReplyDelete
  2. Ya ampun,awat la hg pi bg no tu kat dia, lain kali dengaq org dok promote apa2 ja,end call teruih. Toksah dok layan. La ni org jahat merata alam, hati-hati naa lepaih ni

    ReplyDelete

 

sleeping maniac Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting