23 Jun 2011

rupa-rupanya..???

     selama aku hidup nih, jaaaaaaarangggg sekali aku dengar orang kata aku baek.. sikit-sikit kata aku nih jahat.. otak tak suci.. giler.. sengal.. terasa hati, limpa, buah pinggang dan anak tekak den.. sob3.. tapi.. tetibe aku teringin nak bukak satu blog seorang insan ini.. sejuk telinga aku membacanya..

     Orang yang membaca Al-Quran tetapi tak faham maknanya ibarat bakul. Banyak lompong dan lubang. Bila bakul direndam ke dalam kolam, ia tak dapat mengaut air yang banyak. Cuma titisan air yang melekat. Tapi bakul tersebut akan bersih.

     faham tak pe maksud ayat nih??? tak faham?? biar aku terangkan.. ayat nih mengatakan kalo kita even tak faham pe maksud ayat dalam Al Quran tapi kita rajin membacanya, ia mampu membersihkan hati kita.. entry ini membuatkan aku sedar bahawa aku jugak mempunyai hati yang bersih hehe.. time kasih kepada tuan punyer blog iaitu superman's girlfriend (jangan maen-maen dowh.. awek superman nih) kerana menulis entry seperti ini.. aku tumpang copy sikit ayat hang ye.. mintak dihalalkan hehe.. 

     kepada kawan2 aku terutamanya lolololottttt, toksahlah hang dok propa, fitnah, mengutuk dan mengata bahawa aku nih otak rosak ke... hati tak suci ke.. kerana kata-katamu itu sememangnya AUTA!!.. mwahahaha... aku nih ada hati yang bersih ok.. tak yah nak clorox-clorox segala bagai bak kata ko!!.. hahaha... rajin-rajinnla ekau tuk membaca Al Quran supaya hatimu jua akan bersih seperti ku hak3..

p/s : kepada awek superman, mintakkan sign superman untukku... hehehehe.. sign pakai permanent marker ok!!

rupa-rupanya aku jugak ada hati yang bersih hoho.. (kataku dengan  riak, bongkak dan takburnya). 

6 comments:

  1. Nah,

    Zassssssss*sambil sign pakai marker dekat dahi*

    ReplyDelete
  2. Slalu amal baca Al-Quran walaupun sehelai sehari..hati bisa jadi tenang gitu *tetibe jadik ibu indon pulak~ ;p

    ReplyDelete
  3. hahaha.. bru pulg dr indon ya.. hak3.. baek ya ibu.. nashtmu akn ku turuti..

    ReplyDelete
  4. hoit!! asal aq plak kene neh??? hahahahahaha

    ReplyDelete
  5. sj je nk mencapop kan ko kt blog ak .. mwahahahaahah

    ReplyDelete

 

sleeping maniac Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting