9 Aug 2012

stool..

buek ponat eden yoooo gelabah nak present.. last-last bila sampai je kat makmal... "has, presentation tunda minggu depan ye".. heh!.. hampeh je.. tak tahulah patut kata alhamdulillah ke tidak sebab minggu depan tetap kena present.. puihhhh..

sekarang aku masuk seksyen stool a.k.a taik.. macam-macam jenis aku jumpa.. yang keras, lembut, cair.. cukup pakej.. warna?? hijau, coklat cair, coklat pekat.. sebut aje.. cuma warna pelangi je takde..

cacing pun pernah jumpa kat seksyen taik ni.. tapi tu taik warga asing la.. aku tak tahulah apa yang dia ternak dalam usus dia sampai kat taik pun boleh ada cacing.. sumpah geli beb.. aku berapa kali tahan diri daripada nak muntah.. uwekkkk... bukan mengandung ahhh!!

kebanyakannnye taik ni kita guna nak cek kalau ada infeksi microorganism kat usus.. kalian sila jaga makan yee.. jangan sampai terinfeksi dengan menatang yang kecik-kecik ni.. kita memang tak leh nampak bakteria..  beware of pathogenic bacteria!


11 comments:

  1. aku.. errrr.. aku.. errrr....

    ReplyDelete
  2. wey,gamak ahh cita pasal taik plak tetengah posa ni. Kahkah

    ReplyDelete
  3. kalau aku tak happy lagi ..sebab kalau cepat abih presentation tu maka happy dan bersuka ria la hati ini...

    ReplyDelete
  4. mak aih br ak th mksdnyer stool tuh

    haiyakkk~

    ReplyDelete
  5. boleh tak lalu makan kalau azie jadi awak ni..
    eeuwwwww..huhu

    ReplyDelete
  6. eee taikk..hahaha memang stress bile dah ready nak present, tibe2 postpone.grrr

    ReplyDelete
  7. gler ahh.. blaja taik2 la plak ehh..

    ReplyDelete
  8. stool tu taik ke?? baru tahu =.="
    btw selamat hari raye :)
    lupekan pasal taik sekejap haha ;p

    ReplyDelete
  9. msti dia makan makanan yg tercemar.. tu la kalau tak hygiene dan food safety..

    btw, selamat hari raya.. maaf zahir batin..

    ReplyDelete

 

sleeping maniac Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting