23 Dec 2013

alhamdulillah

company : AIA

position : underwriting executive

alhamdulillah. dah sebulan aku selamat kerja. 1st gaji pun dah sodap den raso. walaupun masih tengah training, tapi layan aje la~ seronok time training ni. balik tepat-tepat pukul 5. pukul 12 dah lesap pergi lunch even lunch sepatutnya pukul 12.30. 

kalo dipikirkan balik, sampai sekarang aku tak percaya aku boleh dapat kerja ni. masa interview dulu, jawab cam orang yang otak dia kat bontot. speaking lagi la. melalut ke kutub utara. aku pun tak faham apa aku cakap sampai interviewer tolong habiskan ayat aku. agak sengal la~ tapi dia faham pula apa aku cakap.

kat tempat kerja ni, aku ada dapat member baru. seorang gadis india yang cun.

me : ko orang india kan? (apa punya soklan la. budak tadika pun tak tanya macam ni)

dia : aku memang orang india. tapi aku tak suka orang india.

#slapmahself. wujud jugak manusia unik macam dia. bikin gua gelak je haha.

4 comments:

  1. perghh..dh keje blh belanja..lalalala~~

    ReplyDelete
  2. hahah..sgt mengingatkan akak nye 1st job dulu..pun rasa ntah hapa2 nye lah masa menjawab..pun interviewer tolong sambungkan ayat..n bila dpt keje tu..rasa nak tampar diri sendiri sbb x percaya..heheh~

    Tahniah ya Has..cekalkan hati dlm apa jua keadaan..~ =)

    ReplyDelete
  3. Haha apekahmotifsoalan. Hahaha. Tahniah dh keje. Executive tuh

    ReplyDelete

 

sleeping maniac Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting