31 May 2011

ayahanda

pada 1 malam yang indah.. ayahanda ku pulang dengan membawa ayam masak halia yang beliau masak dari tempat keje.. ayahandaku seorang chef.. konpem pandai masakla kan.. tapi malangnya... anak dara beliau ni tidak mewarisi even 1 locus gene pun dari beliau.. bau2 bacang pun xde.. yala, aku tau aku xpandai masak!!..
    punye sedap masakan ayah aku tuh, aku siap ratah ayam masak halia tuh.. hingga menjilat jari!!!... tapi, aku tak tunjuk sangat yang masakan beliau sedap.. muka control macho jek masa makan.. haha. mau taknya, nanti kalau dia tau masakan dia sedap, kembang habis hidung dia.. punye la kembang sampai ibu jari kaki pun bole masuk!!.. malangnya, aku tak dapat nak control macho untuk jangka masa yang lama.. aku terpuji lak masakan dia sedap.. menyesal seyh!!!!...

aku : sedapnya   (tersasul mulutku memuji beliau.. kalo la mulut bole di zip, konpem aku zip awal2)
ayah : baru ko tau.. (muka nak bangga jek.. sakit plak hati aku tengok muka beliau)
aku : sedap.... sambal ikan ibu.. (ayat nk cover.. terketar-ketar jugak aku nak cakap)
ayah : tak yahla ko nak menidakkan.. ayah kan master chef.. (beliau makin bongkak huh!)
aku : ..... (wat2 tak tau.. haha malas nak layan)

     papehal pun, aku memang akui la masakan beliau sedap.. rugi kalo x rasa..hehehe..

2 comments:

  1. aha..makan je ea bdk kecik nie duk umah..mkn bnyk2 sket bagi beso..he

    ReplyDelete
  2. hahaha...tu j la hobi msa lpang ak hak3... xleh bsr da huk3..

    ReplyDelete

 

sleeping maniac Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting