9 Sep 2011

syurga

aku : ibu, syurga bagi ibu di bawah tapak kaki ayah la kan?

ibu : haah. syurga anak-anak pulak di bawah tapak kaki ibu.

aku : oooooo.... (6 harkat).. maknanya ibu kenalah cium kaki ayah sebab syurga ibu kat bawah tapak kaki ayah. hahaha.

ibu : huh!! tak nak lah cium kaki ayah ko. tak dapat syurga pun takpelah..

aku : KAHKAHKAH!!!!


p/s : sengal betul ibu aku nih hahaha. tapi mana ada teori yang kita kena cium kaki dulu baru dapat masuk syurga kan?? so tak payah lah aku cium kaki ibu aku lalalala.. (sengal punye anak!!). ok, aku gurau jew. aku sayang ibu sangat-sangat.

selagi mereka masih bernyawa, berbaktilah kepada ibu bapa anda sebelum mereka pergi meninggalkan kita. hukhukhuk. tibe-tibe rasa sedih pulak.

jangan pulak pergi cium kaki mak korang sampai melekat bibir montok korang yang ala-ala anjelina juling tuh kat kaki mak korang.

tibe-tibe lagu aishiteru berkumandang. (cube bayangkan).. erk, cam tak de kene mengena je lagu tuh ngan entry nih..
*larikkkkkk cam kura-kura.. tata.



31 comments:

  1. orang dulu2 suka perumpamaan dan begitu juga bahasa arab serta al quran banyak kata kiasan dan maksud mendalam..kena kaji semua ni supaya dapat berfikir hmm

    ReplyDelete
  2. ibu..ibu..engkau laa, ratu hati ku ~

    ReplyDelete
  3. taat pada kedua ibu bapa.. :)


    kejar, macam arnab.. hehehhe!!~

    ReplyDelete
  4. ibu, terkenang airmata ku..terbayang..wajah mu yang redup sayu. entry kau buat aq windu mak aq la pulok XP

    ReplyDelete
  5. Hohohohho... kaki bau cagu... hohoho... eh... Kutuk ayah sendiri ke?

    ReplyDelete
  6. haha,,selalu tengok cite hindustan,,dia cium kaki mak dia..haah..ada kaitan tak?

    ReplyDelete
  7. maksud tersirat la tu..haha

    ReplyDelete
  8. Parent kita ni kekdang lucu kan..tp mmg betul la ka, slagi bnafas, kita nak jd yg tbaik dan nakkan yg tbaik utk mereka =)

    Dulu giler dgr lagu tu siap pasang bkali2

    ReplyDelete
  9. haha,
    ala chiomm jelah.
    bau stokin wangi tuuu

    ReplyDelete
  10. cium bakal kaki suami boleh tak? haha

    ReplyDelete
  11. oh ibu, kau disiram bayu pagi.

    LALALALALAL.

    ReplyDelete
  12. Err,

    Mak kau sengal mcm kau tak ?

    ReplyDelete
  13. waktu kecik2, ble dah tahu syurga kt bawah tapak kaki, trus tgk kt tapak kaki mk pastu ckp 'x dek pon syurga, same je nampak' HAHAHAHA

    ReplyDelete
  14. mak akak selalu cuba tunaikan apa yg akak nak..terharu~ sedih kalo buat mak sedih~ sob*

    ReplyDelete
  15. selalu berdoa, mohon Allah panjangkan umur mama cik pieQa.

    dan berdoa, bia la Allah tarik nyawa pieQa dulu sebelum mama. huhu ! sangat tak sanggup hidup kalau tak de mama.

    ReplyDelete
  16. muahahahahha!tak ley bla,cium bertubi2 pon still tak dapat syurga...

    ReplyDelete
  17. lagu aishiteru best kan.

    tu perumpamaan je la yop!

    hargaila parents kita selagi mereka masuh bernyawa. jangan dah xde baru nak leleh leleh hingus nak ingat.

    ReplyDelete
  18. ko jew tu yg nk cium kaki ibu ko..hahah..

    ReplyDelete
  19. hargai laa parents kite b4 terlambat :)

    ReplyDelete
  20. hahahaha... lawak la ibu ko ni!!! XD

    ReplyDelete
  21. KALAU sapa nak cium neraka..
    meh.. kat ketiak aku ade satu ;) heheh..
    kidding spling :D

    ReplyDelete
  22. love her, respect her, obey her :)

    ReplyDelete
  23. ibu adalah segalanya :)
    hargailah die smntara masih ada ^^

    ReplyDelete
  24. selamat hari ibu! :)

    hari2 pun hari ibu~
    bapa jangan dilupa.. :)
    selamat hari bapa juga~


    *cam pelik je komen aku nie kan? grrrr~ HAHAHA :P

    ReplyDelete
  25. haha..cium tangan and cium pipi ckup kot has..
    sampai ke kaki pun nak cium over sangat tu..hehe
    yang penting kite sayang parents kite :D

    ReplyDelete
  26. bab ni pernah kawan aku gaduh kat FB ngan awek dia ... gara2 awek dia cakap syurga terletak di bawah kaki pompuan so lelaki kena hormat pompuan ... kawan aku ni balas balik, syurga pompuan terletak di bawah kaki lelaki (suami) so pompuan kena hormat lelaki .... Siyes pening aku baca ...

    ReplyDelete

 

sleeping maniac Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting