25 Sept 2013

freshieeee

sudah dua bulan aku menganggur. hari-hari mengadap ladtop, ladtop pun ngadap aku. hari-hari tengok tv, tv pun tengok aku. ingin aku katakan jujur dari hati bahawa aku jemu. aku cuba juga cari kerja kat jobstreet. ala kerja biasa je. setakat nak cari pengalaman. 

akhirnya dapat juga satu interview semalam dari syarikat agensi pekerjaan. scope kerja yang aku minta basically kerjanya more pada kerja menaip. aku sengaja minta kerja senang macam ni untuk cari pengalaman. lagi satu, aku memang suka menaip. apa ke pelik bonar lah budak has ni haaa..  pasal gaji, aku tak pikir sangat. lantak lah kalau nak bagi gaji rendah pun. aku bukannya ada anak suami nak ditanggung. 

bila pergi interview, berkobar gila. berharap dapat lah kerja ni. lagipun dia kata freshie boleh mohon kerja menaip ni. aku rasa memang aku dah 100% layak kalau ikut requirement tu. sekali, interviewer tu kata kat aku yang aku patut minta kerja lain sebab aku FRESHIE. dia suruh aku try telemarketing yang tak perlukan pengalaman. aku nak marah pun ada. yang kau pergi bubuh FRESH GRADUATE ARE ENCOURAGED TO APPLY kat jobstreet tu apa hal kalau at the end kau suruh aku minta kerja lain. haaaaaa.. ada juga yang makan kasut wedges aku yang sodap macam cheesy wedges tu. 

* aku ingat nak apply kerja basic dulu untuk cari pengalaman sebelum aku apply kerja yang betul-betul match dengan bidang dan educational level yang aku ada.




5 comments:

  1. cuba lagi Has..akak pun bermula dengan bidang yg jauh menyimpang..lepas 3 tahun baru balik semula dalam bidang sendiri..n ada jugak yg terus selesa dengan bidang berlainan..~ =)

    ReplyDelete
  2. haha.. jgan marah yup.. itu rezeki, Allah beri.. sangka baik pada Allah itu yg terbaik.. wish u get ur job as soon as possible..

    ReplyDelete
  3. haha.. jgan marah yup.. itu rezeki, Allah beri.. sangka baik pada Allah itu yg terbaik.. wish u get ur job as soon as possible..

    ReplyDelete

 

sleeping maniac Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting